Publicatie 20 years of Hedah – A Printed Archive, waarin Janneke experimenteerde met archiveren, codes en gridsystemen

Heb je een favoriet kunstwerk of een favoriete kunstenaar?
Er is er niet direct één, dat verschilt per moment. De lijst met interessante kunstenaars en vormgevers is eindeloos. Het werk van Joost Grootens vind ik goed. Mevis en Van Deursen ook. Irma Boom, Experimental Jetset, Geoffrey Brusatto en Jasper Rigole. Thomas Desmet, Hansje van Halem, Bruno Munari en Christian Lange. Ik zou eindeloos door kunnen gaan.

Wat inspireert je?

Dat gaat eveneens alle kanten op, ik ben heel breed geïnteresseerd. Dat brede is vaak een uitdaging geweest, want hoe kon ik filteren wat mij echt boeide? Natuur inspireert me, maar ook architectuur, omdat het zoekt naar orde en structuur. Stenen op de weg, gesprekken met vrienden, foute afdrukken uit de printer. De boeken van van Haruki Murakami. Een natuurwetenschapper als Robbert Dijkgraaf en de manier waarop hij moeilijke onderwerpen voor een breed publiek toegankelijk maakt.

Waar ben je nu mee bezig?

Momenteel ben ik vooral bezig met verhuizen. Dozen inpakken, spullen sorteren en verplaatsen. Tegelijkertijd werk ik aan het opstarten van mijn onderzoek. Ik heb een ruwe planning gemaakt, dat was ook een voorwaarde voor het toekennen van de beurs, maar het is onmogelijk om de komende jaren volledig vast te leggen. Er moet ook ruimte zijn voor experiment en daarin probeer ik een evenwicht te vinden.